اخیرا تصاویری منتشر شد که معرف مدل جدید لامبورگینیبه نام جوتا (jota lamborghini ) بود و ان را در حال انجام تست های لازم در پیست فولکس واگن-ائودی- در منطقه ی اسکاندیناوی نشان می داد.
این كمپانی این بار نیز توانایی خود را د ر جابگزینی اوسطو رهای خویش نشان داد. ابن کمپانی با جایگزینی مدل مورسیه لگو در سال ۲۰۰۱ به جای لامبورگینی دیابلو و مدل جوتا به جای مورسیه لگو (احتمالا در تابستان سال ۲۰۱۱) توانایی خویش را به رخ کشید. این مدل لامبورگینی تنها با اهرم دنده در پشت فرمان یا F1 عرضه میشود زیرا بنا به اظهار مدیران این كمپانی دنده ی دستی كلاسیك دیگر مشتری ندارد.
این مدل که به احتمال قوی جایگزین مورسیه لگو خواهد بود همانند آن از یک پیشرانه ی v12 که در وسط خودرو نصب خواهد شد بهره می برد. این موتور مجهز به سیستم تزریق سوخت مستقیم که متفاوت با گذشته است نیز می باشد. هدف اصلی در این طرح افزایش راندمان و قدرت تولیدی بوده است. بنابراین تعجبی ندارد اگر این عضو جدید خانواده ی لامبورگینی قدرتی حدود 700 اسب بخار داشته باشد در حالی که میزان مصرف سوخت و آلایندهای آن که یکی از مشکلات مورسیه لگو نیز بود کاهش یافته است.جوتا به بالچه های آیرودینامیکی پلاستیکی مجهز خواهد شد تا علاوه بر افزایش نیروی رو به پایین، از آشفتگی خودرو در موقع حرکت جلوگیری کند. به احتمال بسیار زیاد لامبورگینی جوتا را پس از اصلاح نهایی و آزمایشات متعدد در تابستان 2011 وارد میدان نبر خواهد کرد. هنوز قیمتی برای آن اعلام نشده است.
برای افزایش هندلینگ جوتا از سیستم 4 چرخ متحرک بهره میبرد و فقط به صورت اهرم های تعویض دنده از پشت فرمان ارائه خواهد شد. شاسی فولادی مورسیه لگو نیز در این مدل با آلومینیوم/کربن جایگزین شده است که در کل باعث کاهش وزن آن نیز گردیده است. در تزیینات داخلی نیز به جای فیبر کربن از ترکیبات کامپوزیتی با همکاری شرکت بوئینگ استفاده شده تا هر چه بیشتر در هزینه و وزن کاهش داشته باشد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر